KAKOVOST IN VARNOST
POLITIKA KAKOVOSTI
V Zavodu za usposabljanje, delo in varstvo Dornava (ZUDV Dornava) si prizadevamo za zagotavljanje visoke kakovosti storitev ter stremimo k nenehnemu izboljševanju našega delovanja. Politika kakovosti temelji na naslednjih načelih:
- Zadovoljstvo uporabnikov: Zavzemamo se za razumevanje in izpolnjevanje njihovih individualnih potreb ter želja v okolju, kjer se počutijo varno, spoštovano in sprejeto.
- Kakovost storitev: Stremimo k zagotavljanju kakovostnih in strokovnih storitev. Zaposleni se zavezujemo, da bomo svoje delo izvajali skrbno, odgovorno in z najvišjo mero strokovnosti. Dosledno se sledi dogovorom, osebnim načrtom in individualiziranim programom.
- Vključevanje vrednot: Vrednote, kot so empatija, spoštovanje, sodelovanje in etično ravnanje, tvorijo temelj naše politike kakovosti. Zaposleni spoštujemo Kodeks etičnih načel v socialnem varstvu ter lastne poklicne kodekse.
- Kontinuirano izboljševanje: Sprejemamo kulturo stalnega izboljševanja. Redno spremljamo in ocenjujemo procese ter storitve, da bi identificirali priložnosti za izboljšavo.
- Vzdrževanje Standarda ISO 9001: Smo zavezani vzdrževanju standarda sistema kakovosti ISO 9001. Prizadevamo si za dosledno doseganje ciljev kakovosti ter za zagotavljanje izpolnjevanja zahtev in pričakovanj uporabnikov. Sledimo tudi vzpostavljanju okolja družini prijaznega podjetja in delodajalca z družbeno odgovornim pristopom.
- Usposabljanje in razvoj: Skladno s politiko kakovosti podpiramo stalno izobraževanje in usposabljanje zaposlenih.
- Transparentnost in komunikacija: Vzpostavljamo odprto in transparentno komunikacijo z uporabniki, njihovimi bližnjimi, zaposlenimi in drugimi ključnimi deležniki.
- Mnenje uporabnikov: Pri ocenjevanju kakovosti ima ključno vlogo mnenje uporabnikov in njihovih bližnjih.
- Odgovornost zaposlenih: Vsak zaposleni je odgovoren za kakovost svojega dela glede na jasno dodeljena pooblastila in odgovornosti.
- Sprejemanje ciljev in vodstvena zavezanost: Konkretne cilje kakovosti in ukrepe za njihovo dosego sprejema vodstvo na vodstvenih pregledih ter na sestankih strokovnega sveta, strokovnih timih in poslovno-gospodarskega kolegija. Vodstvo se zavzema, da so vsi zaposleni seznanjeni s sprejetimi cilji organizacije, jih spodbuja za njihovo doseganje ter redno spremlja napredek proti ciljem.
S temi temeljnimi načeli se zavezujemo k zagotavljanju najvišje kakovosti storitev in izpolnjevanju potreb ter pričakovanj naših uporabnikov, zaposlenih in skupnosti.
KULTURA NENASILJA V ZUDV DORNAVA
V zavodu se zavedamo, da je spoštovanje, razumevanje in sodelovanje ključ do ustvarjanja varnega in podpornega okolja za vse, uporabnike, zaposlene in obiskovalce. Kultura nenasilja ni le cilj, temveč naša skupna odgovornost in način življenja.
S poudarkom na medsebojnem spoštovanju, učinkoviti komunikaciji in preventivnih pristopih gradimo skupnost, kjer se vsak posameznik počuti slišanega, sprejetega in vrednega. Skupaj ustvarjamo prostor, kjer mir, empatija in solidarnost niso le vrednote, temveč tudi naša vsakodnevna praksa.
KROŽKI KAKOVOSTI ZA STALNO IZBOLJŠANJE KAKOVOSTI
V zavodu se vzpostavlja prvi krožek kakovosti, ki je namenjen stalnemu izboljševanju kakovosti. V njem bodo zaposleni sodelovali prostovoljno.
Ključne značilnosti krožka kakovosti:
- Prostovoljno sodelovanje: Zaposleni prostovoljno sodelujejo v krožku kakovosti, kar spodbuja njihovo motivacijo in zavzetost.
- Majhna skupina: Krožek sestavlja do 10 zaposlenih, ki se redno srečujejo.
- Osredotočenost na izboljšave: Skupina se osredotoča na prepoznavanje in reševanje problemov ter na izboljšanje procesov.
- Uporaba metod in orodij kakovosti: Člani krožka uporabljajo različne metode in orodja za analizo problemov.
- Sodelovanje vseh ravni: Krožek kakovosti vključuje zaposlene na vseh ravneh organizacije, kar spodbuja sodelovanje in izmenjavo znanj med različnimi organizacijskimi enotami/službami.
- Nenehne izboljšave: Krožek kakovosti spodbuja kulturo nenehnih izboljšav (Kaizen), kar pomeni, da se procesi stalno izboljšujejo.
Prednosti krožka kakovosti:
- Izboljšanje kakovosti: Krožek kakovosti prispeva k izboljšanju kakovosti storitev.
- Povečanje produktivnosti: Z izboljšanjem procesov se poveča tudi produktivnost.
- Povečanje zadovoljstva zaposlenih: Zaposleni, ki sodelujejo v krožku kakovosti, imajo priložnost aktivno prispevati k izboljšavam.
- Krepitev timskega dela: Krožek kakovosti spodbuja sodelovanje in timsko delo med zaposlenimi.
- Razvoj veščin: Sodelovanje v krožku kakovosti omogoča zaposlenim, da razvijajo svoje veščine reševanja problemov, analize in komunikacije.
KAKOVOST V ZAVODU
Zavod ima pridobljen certifikat Družbeno odgovoren delodajalec in certifikat za sistem vodenja kakovosti (ISO 9001: 2015).
- Certifikat Družbeno odgovoren delodajalec je nov certifikat, ki temelji na smernicah mednarodnega standarda za družbeno odgovornost ISO 26000, katerega namen in cilj je izboljšanje družbeno odgovornega upravljanja v organizacijah v Sloveniji v odnosu do zaposlenih.
Cilji certifikata so:
• bolj zadovoljni zaposleni,
• aktivnejši zaposleni,
• spodbujanje delodajalcev k delovanju na področju družbene odgovornosti oz. trajnostnega razvoja,
• krepitev družbeno odgovornega upravljanja zavoda,
• izboljšanje delovnih pogojev z vzpostavljanjem fleksibilnih oblik organiziranosti dela,
• dvigovanje organizacijske klime in delovne kulture ter
• izboljšanje privlačnosti okolja za delo.
- Certifikat Družbeno odgovoren delodajalec (DOD) in Družini prijazno podjetje (DPP)
- Pridobljeni certifikat za sistem vodenja izkazuje, da ima zavod vzpostavljen in ustrezno vzdrževan sistem vodenja, ki izpolnjuje zahteve standarda ISO 9001:2015 (certifikat št.: Q-2478, datum certifikacije: 28. 02. 2024, velja do: 28. 02. 2027).
Pridobljeni certifikat omogoča celovito vodenje kakovosti v zavodu, vitko organiziranost in procesni pristop dela, katerega namen je povezovanje in prepletanje med seboj povezanih procesov. Pridobitev certifikata povečuje zaupanje naših uporabnikov in partnerjev, s katerimi sodelujemo. Standard temelji na načelih upravljanja kakovosti, ki vključuje izpolnjevanje zahtev deležnikov (uporabnikov, svojcev, staršev in drugih) in izboljšanje njihovega zadovoljstva. Spodbuja procesni pristop, kar pomeni, da se glavni, podporni in procesi vodenja medsebojno povezujejo in izboljšujejo učinkovitost ter omogočajo večjo racionalizacijo in optimizacijo dela v zavodu. Zavod ima opredeljene kazalnike kakovosti, ki jih redno spremlja. Zbirajo in analizirajo se tudi drugi podatki, ki omogočajo odločanje na podlagi dokazov/podatkov, kar vodi v boljše rezultate dela in poslovanja zavoda. S pridobljenim standardom spodbujamo kulturo nenehnega izboljševanja, kar pomeni, da vedno iščemo nove načine izboljševanja procesov dela in storitev za uporabnike in svojce. Standard kakovosti zahteva dokumentiranje in spremljanje procesov, kar povečuje transparentnost in odgovornost zavoda ter slehernega zaposlenega.