Specialni pristopi

Specialni
pristopi

V okviru specialnih pristopov uporabljamo raznolike metode, prilagojene posameznikovim razvojnim, komunikacijskim in vedenjskim potrebam.

Izobraževanje in usposabljanje oseb z avtizmom

Na področju izobraževanja in usposabljanja oseb z avtizmom izvajamo strukturirane programe z vizualno podporo okolja po principih TEACCH metode, intenzivno vedenjsko intervencijo na osnovi uporabne vedenjske analize (ABA), nadomestno komunikacijo z uporabo sistema PECS (izmenjava slikovnih simbolov) ter senzorno integracijo, ki podpira obdelavo dražljajev iz okolja.

Logopedska obravnava

Logopedska obravnava vključuje razvojno-nevrološko obravnavo po Bobath metodi, Domanovo metodo zgodnjega branja, uporabo računalniških terapevtskih programov za razvoj zaznavno-kognitivnih sposobnosti, piktografijo ter fonetične ritmične stimulacije. Poleg tega vključujemo tudi verbotonalno metodo, program terapevtskega poslušanja (TLP) za podporo senzorni integraciji in slušni obdelavi, metodo »Porajajoči se jezik telesa«, holistični pristop HANDLE (Holistic Approach to Neurodevelopmental Learning Efficiency), taktilno integracijo ter integracijo dinamičnih in posturalnih refleksov po Masgutovi. Po potrebi uporabljamo tudi različne oblike nadomestne komunikacije.

Obravnava otrok in mladostnikov s hudimi vedenjskimi in čustvenimi motnjami

Pri obravnavi otrok in mladostnikov s hudimi vedenjskimi in čustvenimi motnjami uporabljamo metodo Team Teach, kognitivno-vedenjske terapije, razvojno-relacijski pristop ter integrativno diagnostiko, ki omogoča celostno razumevanje otrokovega funkcioniranja.

Dolgotrajno bolni otroci

Za dolgotrajno bolne otroke pa uporabljamo bazalno stimulacijo, ki spodbuja osnovne zaznavne in motorične funkcije ter prispeva k izboljšanju splošnega počutja in kakovosti življenja.

Program vzgoje in izobraževanja vključuje pestro paleto dejavnosti, ki se izvajajo skozi vse šolsko leto. Mednje sodijo tematski dnevi dejavnosti, kulturne prireditve, božična predstava, pustno rajanje, bralne urice, krožek lahkega branja... Te aktivnosti učencem bogatijo vsakdan, omogočajo raznovrstne izkušnje in priložnosti za osebni razvoj.